ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΑΥΤΙΣΜΟΥ - Η ΜΕΘΟΔΟΣ TEACCH

There are no translations available.

ΤΟΠΟΣ - ΧΡΟΝΟΣ

Το Σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στις 18 , 19 και 20 Μαρτίου 2011 στο Ρέθυμνο και οργανώνεται υπό την αιγίδα του Συλλόγου Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Αυτιστικών Ατόμων Ν. Ρεθύμνου

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Εισηγήτρια – εκπαιδεύτρια είναι η παιδοψυχίατρος Βάγια Α. Παπαγεωργίου, M.D., Med, Διδάκτωρ του Α.Π.Θ., Διπλωματούχος Παιδοψυχιατρικής από το Ινστιτούτο Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, με εξειδίκευση στη διάγνωση-αντιμετώπιση των διαταραχών του φάσματος του αυτισμού, στις ΗΠΑ και στη Μ. Βρετανία. Η Β. Παπαγεωργίου οργάνωσε και ήταν επί σειρά ετών επιστημονικά υπεύθυνη του Ιατροπαιδαγωγικού Κέντρου Β. Ελλάδας του ΨΝΘ και διετέλεσε Επίκουρος Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Έχει μακρόχρονη κλινική εμπειρία στα προβλήματα ψυχικής υγείας των παιδιών και των εφήβων και συμμετέχει επί σειρά ετών στην εκπαίδευση φοιτητών ιατρικής και ψυχολογίας, ειδικευόμενων γιατρών και άλλων επαγγελματιών υγείας. Είναι συγγραφέας των βιβλίων ‘Παιδιά και Έφηβοι – Προβλήματα Ψυχικής Υγείας’ και ‘Ψυχιατρική Παιδιών και Εφήβων’ (University Studio Press). Συμμετείχε στη συγγραφή των βιβλίων ‘Handbook of Autism and Developmental Disorders’ (Willey, 2005) και Mental Health Interventions and Services for Vulnerable Children and Young People (Jessica Kingsley Publishers, 2007) και επιμελήθηκε την έκδοση στα ελληνικά διαφορετικών επιστημονικών βιβλίων.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Η σοβαρότητα, η χρονιότητα, η μοναδική φύση των διαταραχών του φάσματος του αυτισμού και η αναγνώριση ολοένα και πιο ήπιων μορφών του ,που μέχρι το πρόσφατο παρελθόν δεν διαγιγνώσκονταν , καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για έγκυρη επιστημονική ενημέρωση των επαγγελματιών υγείας και εκπαίδευσης καθώς και των γονέων. Οι εξελίξεις στους τομείς της διάγνωσης, της κατανόησης της αιτιολογίας, της αντιμετώπισης και της ψυχο-εκπαίδευσης απαιτούν συνεχή εκπαίδευση στη διαχείριση και στην παροχή κατάλληλων υπηρεσιών προς τα άτομα και τις οικογένειές τους.

Η κλινική εμπειρία ανά τον κόσμο έχει δείξει ότι η δομημένη εκπαίδευση, όπως εφαρμόζεται επί 40 χρόνια από το πρόγραμμα TEACCH του Πανεπιστημίου του Chapel Hill στη Β. Καρολίνα των ΗΠΑ, είναι από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους διεθνώς. Η επιτυχία αυτής της μεθόδου στηρίζεται στη βαθειά γνώση και κατανόηση των ΔΦΑ, στη διαχείριση και την αποκατάσταση των ιδιαίτερων αποκλίσεων κοινωνικότητας, επικοινωνίας και προσαρμογής της συμπεριφοράς, που προωθούν εξατομικευμένα την ανεξαρτησία. Το τριήμερο πρακτικό σεμινάριο στη δομημένη εκπαίδευση, που οργανώνεται υπό την αιγίδα του Συλλόγου Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Αυτιστικών Ατόμων Ν. Ρεθύμνου, μετά από την εισαγωγική αναφορά στις νεότερες εξελίξεις στον τομέα των διαταραχών του φάσματος του αυτισμού, εστιάζεται στην ανάλυση και στην εφαρμογή της δομημένης εκπαίδευσης στο σχολείο, στο σπίτι και στην κοινότητα, λαμβάνοντας υπόψη την ελληνική πραγματικότητα. Περιλαμβάνει την παρουσίαση της μεθόδου και συστηματική πρακτική άσκηση, με έμφαση στην προώθηση της κατανόησης, της επικοινωνίας, της κοινωνικής συνδιαλλαγής και στην οργάνωση και διαχείριση της συμπεριφοράς.

Για περισσότερες πληροφορίες και δήλωση συμμετοχής: http://diaskepsis.gr/teach2011